Hari Raya Aidilfitri

Wah..sekejap je da 16 hari puasa. Maka dengan itu tinggal 13 hari je lagi kita nak raya. Rasanya baru semalam start puasa... Tapi bila dgr lagu raya nie, rasa berkobar-kobar pulak nak raya...

Officemate sibuk buat biskut raya. Aku pun teringin nak buat, tapi bila ingat oven kat umah yang da rosak tu geram jek..da 2 taun tak buat kuih nie. Taun ni nekad nak beli oven baru nak buat biskut raya dan paling tak sabar nak try wat oreo cheese cake. Ni resepi my boss yang bagi...yummy yummy...dia pon amik dari internet. Kalau sesiapa nak cuba tu bolehla layari blog ni  Home Sweet Home Blogspot



So....tanpa berlengah untuk memulakan projek buat kuih aku, malam tadi lepas buka kat Mydin MITC aku dengan hati berbunga-bunga naik tingkat 2 Mydin nak beli ovenla kan...ada oven murah. tapi kecik jela kan.. takpela.. bukan selalu pun aku buat kuih.. hahahaha... tapi hati punah ranah bila mamat saleman Mydin tu ckp "Maaf kak, stok ni da habis"... Awatla ko tak bilang awal2..penat aku tercongok kat situ tunggu ko layan customer lain before ko dtg serve aku plak..haish..xde rezeki lagi...Tapi takpe, mood berkobar nak buat biskut raya aku tak hilang lagi nie...minggu nie mesti pergi beli oven, tak kiralah kat mana..kekeke...wait oven..i'm coming...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Trying To Conceive

Lilypie Trying to Conceive 15 to 80 day cycle tickers