Elken Spirulina

Setiap hari kita akan makan pelbagai jenis makanan antaranya mee rebus, burger, nasi lemak, ayam goreng dan sebagainya. Tahukah anda makanan tersebut sebenarnya mempunyai tahap keasidan yang tinggi? Jika asid yang kita makan ini tidak dikeluarkan atau tidak dineutralkan semula, asid tersebut akan bertukar menjadi toksin. Seperti yang diketahui, kandungan toksin berlebihan di dalam badan akan menngundang pelbagai penyakit jenis seperti darah tinggi, kencing manis, kanser, sakit buah pinggang, migrain, gout dan sebagainya.

Oleh yang demikian, demi mengekalkan kesihatan yang terbaik, kita perlu memperolehi nutrien makanan yang seimbang daripada makanan harian kita. Selain itu, kita juga perlu mematuhi nisbah 80% makanan beralkali dan 20% makanan berasid supaya badan kita akan menpunyai nilai PH 7.3-7.4 yang cenderung kepada keadaan alkali. Untuk memenuhi nisbah makanan tersebut, anda hanya perlu mengambil Elken Spirulina sebagai makanan tambahan harian anda.

Elken Spirulina ialah makanan kesihatan berkhasiat yang kaya dengan protein sayuran bermutu, Asid Gama Linolenik, Glycogen serta pelbagai vitamin dan mineral. Rumpair laut beralkali ini mudah dihadam dan diserap ke dalam tubuh manusia. Ia merupakan makanan tambahan yang sempurna untuk memperolehi kekuatan dan tahap kesihatan yang lebih baik. Sangat sesuai untuk ibu mengandung, kanak-kanak dan orang dewasa.

Tips :- Tumbuk 10 tablets elken spirulina, campurkan dlm 1kg susu tepung anak, bagi anak minum setiap hari, InsyaALLAH anak tidak mudah dijangkiti demam,selsema dan batuk.

Nisbah Nilai Nutrisi Spirulina
Dengan mengambil hanya 30 biji Elken Spirulina sebenarnya anda telah makan :-
  • 550 biji epal
  • 420 biji anggur
  • 80 ekor ikan salmon
  • 31 mangkuk nasi
  • 23 biji lemon
  • 20 biji lada benggala
  • 18 biji telur

Harga - RM87.00 (250 biji)



**Anugerah Pingat Emas Taiwan
**Anugerah Emas daripada Persatuan Makanan Kesihatan Taiwan
**Anugerah Golden Diamond daripada Persatuan Pengguna Taiwan
**Pensijilan JHFA Oleh Persatuan Makanan Kesihatan & Makanan Berkhasiat Jepun,
**Pensijilan Halal JAKIM
**Pensijilan Organik
**Pensijilan ISO (Jerman)
**Pensijilan GMP

2 comments:

  1. bagus spirulina ni. saya pengguna spirulina sejak thn 1998

    ReplyDelete
  2. mmg bagus, kakak sy ambil spirulina semasa pregnant anak ke-4 dia..alhamdulillah anak tu mmg bijak berbanding adik beradik yg lain... spirulina ni sesuai utk semua lapisan umur dan juga untuk wanita hamil...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Trying To Conceive

Lilypie Trying to Conceive 15 to 80 day cycle tickers